środa, 11 września 2013

Suszone Banany (w piekarniku)

Uwielbiam chrupać zdrowe przekąski, dodawać je do śniadań czy kolacji, bardzo przypadły mi chipsy bananowe, które kupiłam jakieś w sklepie. Niestety poczytałam o nich i okazało się, że są bardzo kaloryczne i niezdrowe bo słodzone cukrem i smażone na oleju kokosowym. Chciałam znaleźć zwykłe suszone banany bez żadnych dodatków, ale wbrew pozorom jest to trudne. Nie dość, że jest ich mała dostępność to bardzo często są mylone własnie w chipsami i dodatkowo ich cena jest stosunkowo małoatrakcyjna. Takim sposobem postanowiłam spróbować sama ususzyć banany i zrobić takie 'chipsy' w naturalnej wersji. Udało mi się i co lepsze muszę powiedzieć, że jest to bardzo proste lecz niestety czasochłonne. Czy warto? Oczywiście !
Składniki:
- 2 banany (najlepiej średnio dojrzałe)

Przygotowanie:
Bananu kroimy w plasterki około 0.5mm (ja robiłam to na oko dlatego niektóre są za cienkie ale tak samo chrupkie i pyszne). Układamy je obok siebie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Nastawiamy piekarnik na 60 stopni uchylamy drzwiczki i suszymy plasterki bananów około 10h. Po 4h przewracamy banany na drugą stronę. Uwaga: plastry mogą się lekko przykleić do papieru, dlatego warto sobie pomóc widelczykiem podważając je delikatnie.
Smacznego :)




22 komentarze:

  1. fajny pomysł, tylko chyba najlepiej wstawić na noc ( i mieć nadzieję że dom się nie spali;P), bo rzeczywiście długo zajmują piekarnik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie się trochę obawiałam wstawić je na noc dlatego nie ryzykowałam tym bardziej, że i tak spędziłam cały dzień w domu :)

      Usuń
  2. Masz rację z tymi kupnymi chipsami bananowymi, zdrowych i bez polepszaczy można szukać do upadłego:(. Ja osobiście takowych nie znalazłam, ale znalazłam Twój post, więc mój synio będzie Ci bardzo wdzięczny:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam chipsy bananowe! Bynajmniej nie z powodu ich prozdrowotnych właściwości, bo o ile banan jako owoc jest zdrowy, co oczywiste, to jem go głównie dlatego, że mi po prostu niesamowicie smakuje:)) A domowe chipsy z piekarnika wprost ubóstwiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe najlepsze! Chociaż te kupne też lubię od czasu do czasu pochrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne! Kocham bananowe chipsy <3

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam czipsy bananowe, ale są średnio zdrowe, opcja ze zrobieniem ich samamu bardzo spoko, ale 10h jak dla mnie to zdecydowanie za dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Toż to genialne ! :D Ja właśnie też szukam po sklepach "suszonych" bananów, ale wszędzie są tylko chipsy :<

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam suszone banany, ale chyba na pierwszy miejscu są u mnie jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajny, ciekawy pomysł! już wieki takich suszonych bananów nie jadłam, właśnie ze względu na to, że w sklepach nie znalazłam zbyt dobrej jakości. teraz już wiem jak zrobić takie domowe, chrupiące, pyszne i zdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pycha!Żeby się nie przyklejały do papieru można by go może posmarować oszczędnie pędzelkiem jakimś olejem - kokosowym, albo arachidowym, czy sezamowym ;) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej kokosowym, najzdrowszy :D Jeszcze wpadłam na to, że można je wymoczyć w wodzie z miodem będą słodsze :)

      Usuń
  11. Swietne! Zdecydowanie wole takie niz popularne chipsy bananowe, smazone w tluszczu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczęśliwie pożyczyłam suszarkę do grzybów warzyw i owoców i właśnie konsumuję suszone banany.Pycha!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Banany i jabłka mozna znakomicie suszyć w piętrowej suszarce do grzybów , tak robię przez całą zimę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wpis, banany są genialne dla zdrowia. Też oglądałam ten film o nich. Dzięki za wpis https://www.youtube.com/watch?v=6e8rECys4z0

    OdpowiedzUsuń
  15. Szukałam przepisu na suszone banany i tak tu trafiłam :) Fajny blog - na pewno będę zaglądała :)
    A banany spróbuję , zrobić w suszarce do grzybów, może wyjdą ;)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiecej wydamy na gaz czy prąd susząc je w piekarniku niż kupując .

    OdpowiedzUsuń
  17. Banany najlepiej suszyć w suszarce (takiej do grzybów, warzyw i owoców). Pokrojone posypać cynamonem i suszyć ok. 12 godzin. Lepszego przepisu nie ma.
    Ryszard

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobię je w suszarce do warzyw i owoców. Nie wpadłam na pomysł, że można samemu przygotować taką smaczną przekąskę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bananowe chipsy świetne na imprezę ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...