środa, 20 czerwca 2012

słodka owsianka bez cukru.

Ostatnio moim ulubionym pomysłem na śniadanie jest owsianka ! Wymyślam różne sposoby na jej urozmaicenie, żeby szybko mi się nie znudziła. Tak więc dziś owsianka z daktylami, figami i suszonymi śliwkami z dodatkiem orzechów, musli, i płatków migdałowych. Same pyszności! Muszę dodać, że jest to bardzo słodkie, ponieważ nasze suszone specyfiki dodają tego smaku i słodyczy. Proste danie robi się w 10 minut więc każdy kto ma chwilkę czasu przed szkołą czy pracą da rade wsunąć takie śniadanie na dodanie sobie energii :D Tak na marginesie, zauważyłam że świeże owoce dodane do ciepłej owsianki tracą cały smak i nie czuję kiedy je jem. pewnie Ameryki nie odkryłam ale to moja taka mała refleksja na ten temat. :)

Składniki:

- 2 łyżki płatków owsianych
- szklanka mleka
- 3 daktyle
- 3 suszone śliwki
- 2 figi
- orzechy
- musli
- ewentualnie brzoskwinka



Przygotowanie:


Figi, daktyle i śliwki kroimy na mniejsze kawałki. Mleko gotujemy w garnuszku i dodajemy płatki owsiane wrzucając przy tym nasze suszone owoce. Całość gotujemy jeszcze przez chwilę ciągle, mieszając. Przelewamy do miseczki dorzucamy orzechy i musli. Ewentualnie jako owoc można dodać brzoskwinię.


5 komentarzy:

  1. Przy takich naturalnie slodkich dodatkach cukier jest zbedny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takiej owsiance dzień musi się udać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianka nie może się znudzić! Nie ma nawet takiej opcji ;). A ta wygląda wybornie!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...