wtorek, 12 czerwca 2012

Ciasto ryżowe ?

Dokładnie tak ciasto ryżowe :D

Zrobiłam je już dawno temu ale kompletnie o tym zapomniałam. Dziś przeglądając zdjęcia na komputerze natknęłam się na nie i postanowiłam dodać przepis. Oczywiście nie mogłam trzymać się kurczowo przepisu bo to ja a poza tym warunki mi na to nie pozwoliły :D. Mimo tego ciasto wyszło przepyszne. Mój wypiek był dość zmodyfikowany, ponieważ zamiast gotować ryż w mleku miałam już ugotowany i jedyne co zrobiłam to gotowałam go w mleku żeby chociaż minimalnie nim nasiąknął, na dodatek miałam ryż brązowy zamiast białego. Podam oryginalny przepis bez tych "ulepszeń" chociaż ciasto tak czy siak wychodzi pyszne. A co najważniejsze jest dietetyczne, ponieważ nie zawiera ani grama mąki :).




Składniki:

- 800 ml mleka
- 200g ryżu białego
- 3 jajka
- 100g cukru
- 2 łyżki amaretto ( ja dodałam advocatu )
 * jeżeli ktoś chcę wersje czekoladową  to 100g czekolady gorzkiej.
- orzechy ( migdały, laskowe, włoskie, nerkowca )


Przygotowanie:

Gotujemy mleko i dodajemy do niego ryż. Gotujemy około 30 minut tak aby ryż wchłonął całe mleko po tym czasie jeżeli ktoś robi wersję czekoladową dodaje czekolady aby się rozpuściła. Bardzo ważne jest aby ryż nie pływał w mleku jeśli widzimy, że nasza masa jest wodnista odlewamy nadmiar mleka. następnie studzimy naszą masę i nagrzewamy piekarnik do 180 stopni a w między czasie smarujemy tortownicę masłem. Oddzielamy żółtka od białek i te drugie ubijamy na sztywną pianę. Żółtka mieszamy z cukrem orzechami i amaretto. Na koniec łączymy wszystko razem ( białka bardzo delikatnie i na koniec ). Przelewamy do formy i wkładamy do piekarnika na 40 minut. Po tym czasie wyłączamy piekarnik uchylamy go używając np. ściereczki i studzimy tam ciasto. Kiedy zupełnie ostygnie wkładamy je na 12 godzin do lodówki.

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię ryż, a w wersji na słodko chyba podwójnie :) Nie wiedziałam, że może wyjść z niego takie ładne ciasto (wcześniej próbowałam tylko na mące ryżowej) - bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiąc to ciasto trochę się obawiałam, że nie wyjdzie bo mój ryż tak bardzo nie nasiąknął mlekiem (jak pisałam w poście )ale mimo to wyszło naprawdę smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda i brzmi zachęcająco. ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...